Translate

11 Ağustos 2015 Salı

Hangi Dalış bilgisayarı ! Seçimlerinizde düşünmeniz gereken konular,sorular..

Dalış bilgisayarları alırken nelere dikkat etmeliyiz? Size uygun dalış bilgisayarı hangisi?

Merhaba dalış ve sualtı severler..

Dalış bilgisayarının tanımını kısaca yapmak gerekirse sualtında bizim adımıza tüm karışık hesapları yapan, ve dalış sırasında dalış kurallarına aykırı hızlı yükselmelerde ve alcalmalarda sesli uyarı vererek bizi uyaran, su sıcaklığı derinlik ve zaman gibi kavramları bize an ve an veren güvenli dalış yapmamızı sağlayan ekipmanlardır.

Ne zaman dalış bilgisayarı almalıyız?

Dalış eğitimiminizi tamamlarken ve ondan sonraki gelişim dalışları evresinde dalış liderlerinizde veya yanınızda buddy olan 3 yıldız dalıcılarda dalış bilgisayarı olduğunu düşünürsek ilk 15-20 dalışı tamamlayıp tecrübelendikten sonra yada 2 yıldız dalıcı eğitimiyle beraber dalış bilgisayarına sahip olmanızı önerebiliriz. Tabii ki en baştan bütün donanaımınızı da tamalayabilirsiniz. ama öngörülen 2 yıldız dalıcı yada 20 dalış tecrübesine sahip olunduktan sonra alınmasıdır. Her dalış eğitmeni bunun alınma tarihi ile ilgili olarak farklı zamanlar belirtebilir biz öğrencilerimize doğru zaman olarak yukarda belirtmiş olduğumuz gibi bir tavsiyede bulunuyoruz.

Dalış bilgisayarı almadan önce dalış profilinizi belirlemeli ve bu dalışların ihtiyaclarını karşılayacak bir dalış bilgisayarı temin etmelisiniz. işte kendinize sormanız gereken sorularınız.

Ben nitrox dalışı yaparım diyorsanız, nitrox özelliği olmalı.
Ben gece dalışı yaparım diyorsanız, gece dalışları için ışığı yada gece görüşü rahat bir bilgisayar almalısınız.
Ben her sene teknik servise gitmek istemem diyorsanız, pilini kendinizin değiştirebileceği bir model olmalı.
Ben saat kullanmayı seviyorum dalış profilim her daim yanımda olmalı diyorsanız, gündelik saat büyüklüğünde modellere bakmalısınız.
Ben suyun altında maskeli maskesiz ekrandaki herşeyi kolay okuyabilmeliyim diyorsanız, büyük dalış bilgisayarlarına bakmalısınız.
Ben unutkanım unuturum yada kolumda olunca rahatsız oluyorum diyorsanız, dalış bilgisayarlarının Geyc modellerine bakmalısınız.
Ben dalış bilgisayarımın ekranında dalış tüpümdeki havayıda görmek istiyorum diyorsanız, transmitter lı modellere bakmalısınız.
Suyun altında yön bulmakda zorlanıyorum diyorsanız? Dalış bilgisayarlarının içinde pusulası olan modelleri incelemelisiniz.
Dalıştan sonra dalış bilgilerimi bilgisayara kaydetmek veya orda dalışlarımı incelemek istiyorum diyorsanız, bilgisayar bağlantı kablosu olan modellere bakınız.
Kayışım koptumu kolay bulabileceğim yada yedek parçaları için fazla uğraşmıyacağım bir model olsun istiyorsanız, teknik servisi ve yedek parcası güçlü olan bir model secmelisiniz.
Ben notr yüzerliliğimi iyi ayarlıyamıyorum ve sağa sola carparım diyorsanız, Ön ekranında muhafazası olan modellere bakınız.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder